Utazási feltételek
Szolgáltató:
ABA-HÍD TRANSZFER Kft.
Székhely: 3876 Hidasnémeti, Kassai út 45.
Levelezési cím: 3528 Miskolc, Zsedényi Béla utca 38.
Cégjegyzékszám: 05-09-017909
Adószám: 14817500-2-05
Telefon:+36-30/820-9469
amely reptéri transzfer, illetőleg egyéb személyszállítási szolgáltatást nyújt a szerződő felek, illetve utasok részére.
Megrendelő:
Az a természetes illetve jogi személy, aki az utazási szerződést megköti a Szolgáltatóval.
Utas:
Az a személy, aki a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybe veszi.
1. Megrendelések
A megrendelések és annak felvétele 3 munkanappal a tervezett utazás időpontja előtt az alábbiak szerint történhet.
1.1. Weboldalunkon, az online foglalás céljára kialakított űrlapok kitöltésével.
1.2. E-mailben részletezve a info@abahidtranszfer.hu e-mail címre, valamint telefonon a következő telefonszámon: +36 30/820-9469
1.2.1. Az e-mail-ben történt megrendeléseket ügyfélszolgálati időben 17.00-ig, de legkésőbb a beérkezést követően 24 órán belül visszaigazoljuk.
1.2.2. A szolgáltató minden esetben az utazás előtti napon 15:00 és 18:00 óra között telefonon, vagy SMS formájában felkeresi a megrendelőt (utast) az utazási időpontok tisztázása és véglegesítése érdekében.
1.2.3. Abban az esetben ha a megrendelő az utazás előtti nap 19.00 óráig nem kap visszaigazolást SMS vagy e-mail formájában a pontos indulás időpontjáról úgy kérjük, hogy feltétlenül hívja következő telefonszámot egyeztetés céljából: +36 30/820-9469
1.2.4. Amennyiben a megrendelő az előre megadott telefonszámon nem érhető el, abban az esetben a felelősség őt terheli az esetleges változásokból adódó kellemetlenségeket tekintve (Pl. egyéb közlekedési okok miatt a tervezettnél korábbi indulás indokolt, és az utas nem érhető el).
1.2.5. A szolgáltató jogosult a folyamatosan beérkező megrendelések függvényében az előzetesen egyeztetett kiállási időpontot az aktuális utazás előtti napig a megrendelő telefonon történő tájékoztatásával maximum 1,5 órával előrébb hozni.
1.2.6. Telefonon rendelést csak abban az esetben fogadunk el, ha a megrendelő más módon (írásban vagy személyesen) nem tudja foglalását leadni. Ebben az esetben a félreértésekből adódó problémákért felelősséget nem tudunk vállalni.
1.2.7. 72 órán belüli megrendelés esetén, mindenképpen telefonos egyeztetés szükséges. Ebben az esetben csak szabad hely esetén tudjuk teljesíteni foglalását.
1.3. Partner utazási irodáinkon keresztül.
2. Módosítás, lemondás
2.1. A megrendelés módosítható az utazás megkezdése előtt 72 órával, valamint költségmentesen lemondható az utazás megkezdése előtt 48 órával. Ennél rövidebb idejű lemondás esetén, a megrendelő köteles a teljes összegű térítés megfizetésére. 72 órán belüli módosítás esetén felárat számítunk fel, melynek díja függ az utaslétszámtól, de a minimum díja 5.000.-Ft. 24 órán belüli módosítás csak szabad férőhelyek esetén, telefonos egyeztetés után lehetséges. Retúr út esetén a második út a foglalás időpontjától számított 3 hónapon belül használható fel. 24 órán belüli megrendelés törlés esetén, ha a gépjármű az utasért már elindult a teljes vételár kiszámlázásra kerül.
2.2. Amennyiben a visszaérkezés időpontja az előre egyeztetett időpontról, másik időpontra módosul, úgy a módosulást legkésőbb 24 órával korábban a megrendelőnek jeleznie kell a szolgáltató felé. Repülőjárat késése, törlése esetén az utas haladéktalanul köteles értesíteni a szolgáltatót az időpont változásáról. Ilyen esetekben előfordulhat, hogy a kért időponttól eltérő más időpontban tudja a szolgáltató a szállítást teljesíteni, így több óra várakozás is lehetséges.
2.3. Az értesítés elmaradásával összefüggésben keletkezett károkért a szolgáltatót felelősség nem terheli.
2.4. A Szolgáltató csak és kizárólag abban az esetben jogosult felmondani a szerződést, amennyiben rajta kívülálló ok miatt eleve lehetetlen az utast az úti céljába eljuttatni.
3. Várakozás, utas fogadás
3.1. Az utas köteles a gépkocsit a visszaigazolt időpontban indulásra készen várni. A gépkocsivezető maximum 10 percet köteles várni, amennyiben 10 perc elteltével sem tud az utassal kapcsolatba lépni, akkor köteles elindulni nélküle, így az utas késése miatti károkért maga az utas felel. Induláskor több kiállási cím esetén legfeljebb 5-10 perces eltolódások fordulhatnak elő.
3.2. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, különösen arra az esetre, ha több járatról is vár utasokat, vagy a repülőgéppel késve érkező utasokra a megállapodottól eltérően maximum 90 perc várakozás előfordulhat a repülőtéren. A késve érkező utasok esetében a többi utas érdekében a szolgáltató 90 percnél többet nem köteles várakozni. Ugyanakkor amennyiben a gépkocsi nem tud 90 percnél tovább várakozni, úgy a késve érkező utast értesíti a következő járatának indulási időpontjáról. Ilyen esetben viszont több órás várakozás is előfordulhat.
Amennyiben a menetrend szerint megérkező utast a megadott telefonszámon nem tudjuk elérni, az utas nem jelentkezik az SMS-ben megadott rendszámú járműhöz a hazaszállításáért felelősséget nem vállalunk. Az "elveszett utas jelentkezését a követően a következő szabadhellyel rendelkező járművel tudjuk hazaszállítani.
Érkezéskor a repülőtéren történő várakozást a csomagfelvétel utáni kiérkezés idejétől számoljuk. Csomagfelvételre 25 percet számolunk a repülőgép eredeti érkezési, landolási idejétől. A 25 perces csomagfelvételi idő vonatkozik a kézipoggyásszal érkező utasainkra is!
Repülőjárat törlése és géplekésés esetén az érkező utas köteles ügyfélszolgálatunkat telefonhívás formájában értesíteni a tényleges érkezés időpontjáról a járatszám megjelölésével.
"VIP" (PRIVÁT) transzfer foglalása esetén nincs várakozási idő.
3.3. A Budapestre busszal/vonattal érkező utasok esetében, az általuk megadott tervezett érkezési időponthoz képest késve történő érkezés esetén az ebből adódó járat átszervezés okán hosszabb várakozás is előfordulhat.
3.4. A várakozási idő a 22:00 óra után landoló gépek esetében a 1,5 órát meghaladva, akár 2 óra is lehet + 25 perc csomagfelvétel.
3.5. Amennyiben a 22:00-től - 05:30 -ig felszálló gépek, valamint a 00:30 – 07:00 között érkező gépekhez kérik a szállítást, azt speciális viteldíjon a Privát transzfer szolgáltatásnak megfelelő áron tudjuk vállalni.
A Debreceni reptérre nem gyűjtőjáratként közlekedünk. A 00:30 óra után induló és landoló gépek esetén +5.000.-Ft/autó plusz éjszakai felárat számolunk fel a viteldíjon felül.
3.6. Biztonsági előírások miatt a gépkocsivezető a járművet nem hagyhatja el, így a terminálban történő utas fogadásra csak külön kérés esetén van lehetőség. Az utasokat előre tájékoztatjuk, hogy érkezéskor a gépjárművünk hol fogja várni őket. Amennyiben az utast a terminálon belül táblával kell várni, abban az esetben a parkolási költséget hozzászámítjuk a viteldíjhoz.
3.7. Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő terminálokra azonos időben több utas érkezése is lehetséges így előfordulhat, hogy a gépkocsink nem éppen az ön terminálján tartózkodik, ezért kérjük, hogy megérkezéséig Ön a terminál érkezési oldalán a kijelölt zónában várakozzon.
3.8. A szolgáltató nem vállal felelősséget a légitársaságok esetleges késése miatt kialakuló többletvárakozások miatt.
4. Menetidő
4.1. A menetidő Miskolc–Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér viszonylatban átlagosan 2–2,5 óra. Tekintettel arra, hogy a szolgáltatás gyűjtőjáratos rendszerű és Borsod- Abaúj-Zemplén valamint Heves vármegye valamennyi településére, továbbá Kassa és térségére is kiterjed, a szolgáltatás teljesítése nem kötött és nem előre meghatározott. Tehát minél távolabbi helyről történik a reptérre való elszállítás, annak függvényében nő a menetidő.
4.2. Az útvonal minden esetben a megrendelések függvényében kerül meghatározásra. Ugyanakkor az útviszonyoktól és az évszaktól függően mindkét célállomás esetében akár plusz 1-1,5 órás eltolódás előfordulhat így az indulási időpontok meghatározása ennek figyelembe vételével történik.
4.3. A reptérre való időben történő megérkezés tekintetében nem vállalunk felelősséget, amennyiben a megrendelő késedelméből az indulási időpont a tervezettől 30 percet meghaladó mértékben eltér.
5. Poggyász
5.1. Minden utas felár nélkül egy bőröndöt és egy kézipoggyászt hozhat magával.
5.2. Megrendelés alkalmával előzetes értesítés szükséges, extra csomagmennyiség (2 bőrönd/fő felett), vagy extra csomag (pl.: síléc, tolókocsi), esetleg mozgássérült utas esetén.
5.3. Nem szokványos poggyászok szállításáért (amennyiben erre lehetőség van) felárat kell fizetni (pl.: gyermekkocsi, kerékpár, kutya, egyéb) melynek díja irányonként 2,000.-Ft.
5.4. Kutya szállítása csak 10 kg súly alatt lehetséges, melyet ketrecben szájkosárral kell ellátni.
5.5. A szolgáltató, illetve az utaztatást végző vállalkozó jogosult az extra csomag, illetve csomagmennyiség szállítását visszautasítani.
6.Viteldíjak, fizetés módja
6.1. Viteldíjak: lásd az internetes honlapon feltüntetett aktuális díjakat.
6.2. Az aktuális árjegyzékben megadott árak Miskolcról, Tiszaújvárosból és Egerből történő indulás esetén értendőek és nem tartalmazzák az éppen aktuális kedvezményeket, amelyekről a kedvezmények és akciók menü pontokban tájékozódhat. Más településekről kért indulás illetve érkezés esetén az árakat előzetesen egyeztetjük a megrendelővel.
6.3. A megrendelt szolgáltatás viteldíjának megfizetése történhet partner utazási irodáinknál, valamint átutalással az MBH BANK-nál vezetett 54600212-10002649-00000000 számú számlánkra, illetve a gépkocsivezetőnél, amennyiben a többi lehetőség nem megoldható.
6.4. Az átutalásnál ügyelni kell arra, hogy a fizetendő összeg az utazást megelőző 1 banki nappal - bankszámlánkon legyen. Nem rendezett megrendeléseket cégünk egyoldalúan törölheti rendszeréből.
6.5. Csoportos kedvezményünk azonos időpontban, azonos útirányon, egy címről fel-, vagy leszállás esetén vehető igénybe.
6.6. Az utas tudomásul veszi, hogy az oda-visszaútra vonatkozó megrendelés esetén szintén a teljes (oda-visszaútra vonatkozó) részvételi díjat köteles megfizetni az utazás megkezdéséig.
6.7. A szolgáltatást az ABA-HÍD Transzfer Kft. saját gépparkjával vagy alvállalkozó bevonásával végzi. Amennyiben alvállalkozó bevonása történik abban az esetben az alvállalkozó számláz az utas felé.
7. Szolgáltató felelőssége
7.1. A szolgáltató köteles a megrendelőt, illetőleg a szerződő felet bármely változásról haladéktalanul értesíteni.
7.2. A szolgáltatás elmaradásából eredő kártérítési felelősség, nem terheli a szolgáltatót abban az esetben, ha működési körén kívül álló előre nem látható, a felek által nem befolyásolható esemény - vis major - következik be (Pl.: természeti katasztrófák, járványok, háborúk, sztrájkok), továbbá azokban az esetekben is, amikor baleset, hosszas várakozás, útlezárás, illetőleg bármilyen nem befolyásolható esemény miatt az utas további utazása meghiúsul.
7.3. A szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az utas az úti célt biztonságban és időben elérje, ezért több biztonsági útvonalat is meghatároz az előre nem látható események elkerülése érdekében (pl.: baleset, útlezárás, sorban állás stb.).
7.4. A műszaki meghibásodások által okozott kényelmetlenségek elkerülése érdekében csereautók állnak utasaink rendelkezésére.
7.5. A megrendelt és kifizetett szolgáltatás során társaságunk bizonyítható hibája kapcsán felmerülő károkért kártérítési felelősséget vállalunk.
7.6. A csomagokkal kapcsolatos, szolgáltatásunk során keletkező esetleges reklamációt, a gépkocsivezető felé jelezni kell. A jelzett problémáról jegyzőkönyvet készítünk.
7.7. A részvételi díj kifizetését igazoló számla kiállítása a szolgáltató feladata és felelőssége.
8. Megrendelő felelőssége
8.1. A megrendelő köteles a szolgáltatót, bármely változásról haladéktalanul értesíteni. Az értesítés elmaradásából eredő károkat a megrendelő köteles viselni.
8.2. A megrendelő az utazás során a járműben okozott kárért, anyagi felelősséggel tartozik, továbbá kizárható az utazásból az utas, amennyiben fertőző betegségben szenved, ittas, bódító hatású szer hatása alatt áll. Az utas az utazáson saját felelősségére vesz részt.
8.3. A gépjárműben tilos szállítani olyan tárgyakat, ami a többi utas épségét illetve a járművet veszélyezteti, megrongálhatja, vagy beszennyezheti ezen kívül veszélyes (maró, mérgező, gyúlékony stb.) anyagot, lőfegyvert, szúró és vágóeszközt.
8.4. Az utazás során az utas, köteles a többi utassal, valamint a gépkocsivezetővel kulturáltan viselkedni. Amennyiben az utas zavarja az utazásban résztvevőket, a gépkocsivezető saját hatáskörében az utas utazását felfüggesztheti.
8.5. Külön költség számolható el kisebb szennyezés esetén 1.000 Ft, komolyabb szennyezés, például ha kárpittisztításra van szükség 5.000 Ft.
9. Szerződés hatályba lépése
9.1. A szolgáltatás kizárólag a fenti feltételek elfogadásával vehető igénybe, tartalmának nem ismerete nem mentesít a benne foglaltak felelőssége alól.
9.2. Az utazási szerződés abban az esetben jön létre amikor az utas, vagy annak képviselője a szolgáltatást az ABA-HÍD TRANSZFER weboldalán az „Online Megrendelés” menüpont alatt, írásban (e-mailben), telefonon (szóban) vagy személyesen (partner vagy ügyfélfogadási irodánkban) megrendeli, és a megrendelésről visszaigazolást kap.
9.3. Amennyiben a megrendelő több személy részére rendeli meg a szolgáltatásokat, utastársai nevében is nyilatkozik illetve szerződéseket köt. Az utasok tájékoztatása a feltételekről ebben az esetben a megrendelő feladata és felelőssége.
10. Szerződés megszűnése
10.1. Teljesítettnek kell tekinteni a szerződést, ha a szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségeinek eleget téve az utast, a szerződő felet eljuttatta az úti céljába.
10.2. Az egyes megrendelések teljesíthetősége érdekében együttműködő partnert veszünk igénybe, aki által nyújtott szolgáltatás az általunk nyújtott szolgáltatással egyenértékű és ezáltal a szerződő fél a Szolgáltató által vállalt szerződést teljesítettnek tekinti.
11. Egyebek, záró rendelkezések
11.1. A szolgáltató egyoldalúan jogosult az Utazási Feltételek megváltoztatására.
11.2. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
11.3. Jelen Utazási Feltételek 2024. január 01. napján lépnek hatályba.